zaterdag 1 oktober 2016

Van alles weer wat............


Hallo lieve blogvolgers/lezers.

Nog steeds genieten we van een mooie nazomer.
Prachtige zonsopkomsten en zonsondergangen. En wanneer je dan de moeite neemt om een beetje vroeger op te staan dan dat je normaal gesproken gewend bent en wat eerder aan je ochtendwandeling begint, levert dat mooie plaatjes op. 1 oktober is het vandaag alweer, de herfst staat nu echt voor de deur. Mijn uitdaging voor dit jaar, wandel 1000 kilometer in 2016 loopt nog steeds door.
De stand tot nu toe: 981 kilometer en 547 meter, die 1000 kilometer is dus bijna bereikt.
Maar ook daarna, wandel ik lekker door.











Sinds ik niet meer werk lijkt het wel alsof de weken nog sneller voorbij vliegen. En nog hoor ik mijn collega's en de klanten vragen "of ik niet bang was om me te gaan vervelen wanneer ik niet meer zou werken". Vervelen ? dat woord komt in mijn woordenboek niet voor geloof ik, ik zou niet weten wat of dat is. En waar ik dan zoal mijn uren, dagen en weken mee vul ? Met van alles en nog wat. Zo naaide ik afgelopen week weer een boel lapjes aan elkaar.
Deze blokken zijn voor de Splendid Sampler quilt.

Afgelopen woensdag ging ik weer naar het handwerkcafé in Rijpwetering, bij Karen van Bed and Breakfast Hertog Inn. Een gezellig dagje uit met allemaal gezellige quiltsters/handwerksters, Veel gebabbel maar er wordt ook gewerkt, En zo was er woensdag ook een kleine show and tell van de AFO's van een paar dames, helaas heb ik geen foto's gemaakt. Op het blog van Karen staan wel een aantal foto's. Klik hier -> http://bedbreakfastenquilts.blogspot.nl/  wanneer je deze geweldig mooie quilts wilt bewonderen.











Voor wie het nog niet mocht weten....ik ben gek op rozen.
In het quiltboek When the cold wind blows staat het patroon van de quilt Tricks and treats. Een quilt waarin 291 ! mandjes worden verwerkt. Wat als ik nu al die mandjes maak van een ander rozenstofje ?
Maar voor ieder mandje heb je maar ongeveer 15 x 15 centimeter stof nodig.
Dus plaatste ik afgelopen week een oproepje op de Facebook groep Quiltstoffen verkoop.
En ik kreeg reactie's van verschillende dames die voor mij deze maat lapjes wel wilden afknippen.
En zo heb ik al een aardig stapeltje rozenstofjes bij elkaar.
Op het resultaat zullen jullie wel even moeten wachten.
Er zijn eerst nog een aantal andere projecten die voorrang hebben.
Maar het begin is er.




Eerst ga ik verder met het volgende blokje van de Splendid Sampler quilt.


Trek in een lekker broodje ?
Sorry ik had het broodje al bijna op toen ik me nog bedacht om er een foto van te maken.
Neem een afbakbroodje, snij het kapje eraf, hol het broodje uit, leg een paar plakje spek onderin, wat geraspte kaas en breek daarop het ei, peper, zout en wat kruiden.
Zet in een ovenschaal, bak een kwartier in de oven, dek het broodje/broodjes dan af met aluminiumfolie en bak nogmaals een kwartier.
Eet smakelijk.


Gisteren vond ik op de site keukenliefde, klik hier -> http://www.keukenliefde.nl/hollandse-appelcake/
een recept voor een appelcake. Weer even iets anders dan appeltaart (hoewel altijd lekker).
Ik bakte de taart/cake dan ook meteen.
De cake is heerlijk smeuïg en de appels en walnoten erin maken het echt een feestje om te eten.
appels en walnoten horen ook voor mij ook echt bij de herfst.
Met een kopje thee erbij is het echt een verwennerij.


5 opmerkingen:

  1. Ja, wat was het weer gezellig woensdag, je had zoveel stukjes bij je dat ik me afvroeg of het één blok kon worden.... gelukt, en nog leuk ook! Die appelcake ga ik onthouden, meer dan genoeg appels én noten in de boomgaard.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een bijzondere uitdaging om 1000 km te wandelen....heerlijk maar wel respect voor je doorzettingsvermogen.
    Ik snap wel dat jij je geen moment verveelt....zoveel mooie en leuke hobby's en het patchen ziet er super mooi uit! Mijn complimenten
    Groetjes Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een Prachtige natuurfoto's heb je gemaakt ! En heerlijk, allemaal mooie quiltprojecten !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige natuurfoto's. Goed idee om 's morgens vroeg van dit moois te genieten. Net als van moois in het handwerkcafé. Het recept voor het broodje ga ik zeker eens proberen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eerst eens even bijlezen. Wat heerlijk zulke mooie wandelingen. Dat moet ik dus missen, dan lig ik nog in mijn warme bedje. Wat fijn dat wij hobbyisten ons nooit hoeven te vervelen. Je bent weer met mooie en lekkere dingen bezig.
    Weer gezellig om binnen wat te doen.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een berichtje achterlaat.
Nice of you to leave a message.
Dank je wel.
Thanks.

Lente, breien, quilten en nog wat meer...............

Hoe snel de dagen soms voorbij vliegen zag ik nu ik een nieuw blogje schrijf. Ik was er van overtuigd dat ik vorige week nog een blog plaats...